lördag 1 september 2012

Jaha

Om en knapp halvtimme ger sig startgrupp 7 iväg.
Jag kommer inte att vara med.
Vaknade med ond och rivig hals. Enligt en enhällig expertis är ett millopp inte att tänka på.
Hjärmuskelinflammation. Död. Moderlösa barn.
Jag får avstå.

Vilket jäkla antiklimax! För första gången i mitt liv hade jag verkligen tränat för att genomföra en konkret, fysisk prestation och så blir det så här. Jag har inte haft minsta lilla förkylningssymptom sen i februari, men just idag skall det alltså slå till. Är det inte det ena så är det bara så typiskt.

Men jag skall inte deppa ihop för mycket. Titta så mycket fantastiskt roliga grejer man fick när man hämtade sin nummerlapp:

Sånt som kvinnor gillar?

Ganska mycket bli snygg, gå ner i vikt, fly verkligheten med "en kärleksroman utan dess like". Samarbetet med Plan är förstås berömvärt tycker jag, och Runners Coach Women får väl med viss tvekan godkänt. Det verkar dock vara en naturlag att något som vänder sig till kvinnor måste ha med det här eviga tugget om att man skall bli snygg och gå ner i vikt. Tröttsamt. Lotionprovet med aprikos luktade förresten WC-anka. Det kan ju ändå inte ha varit meningen?

En sak var faktiskt rätt kul, prestationshöjande tuggummi (?):

Preview på det tack.

Nu ska jag gå och gräva ner mig i besvikelsen en stund. Imorgon kommer jag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar